LK 2008

Suggesties, ideeën, visies, e.d.
Plaats reactie
snijbrands
Contacteer:

LK 2008

Bericht door snijbrands » 19 november 2007; 20:08

Alvast een voorproefje op wat techniek : http://www.harryvelraeds.org. Kies dan de dampagina........... Veel leesplezier en voor reacties houd ik me aanbevolen!

Tijn

Bericht door Tijn » 19 november 2007; 20:24

Sappig verslagje! 8)
Leuk gebracht en mooie techniek! :)

Alvast een complimentje, een echt compliment krijg je pas als je me verslaat! :lol:

snijbrands
Contacteer:

Paul Nitsch

Bericht door snijbrands » 22 november 2007; 18:19

Leuk dat Paul Nitsch zo'n opmerkzame lezer is en wel aandacht besteedt aan de techniek van het LK! Zijn rubriek vandaag in het LD laat in ieder geval zien dat mijn idee over de partij Verton - Hermans correct was. Hopelijk wordt de rubriek gescand door Hanco Elenbaas en gepubliceerd op zijn forum. Lezen jongens! En ......... schrijf zelf ook eens wat, of reageer op zijn minst eens.

snijbrands
Contacteer:

Re: LK 2008

Bericht door snijbrands » 27 april 2008; 12:12

Gisteren kwam een einde aan mijn persoonlijke aspiraties om eventueel nog eens de titel kampioen van Limburg te veroveren. Dieter van Gortel maakte vakkundig af wat ik zelf (even vakkundig) in elkaar geknoeid had. Brion Koullen heeft zijn partij tegen Valere Hermans gewonnen (al begreep ik van Dieter dat daar ook weer bijzondere taferelen aan vooraf zijn gegaan) en is daarmee bijna onbereikbaar geworden, tenzij er nog een wonder in de laatste 2 rondes geschiedt. En dat terwijl ik de vrijdag door had gebracht met hard werken, zowel op school als thuis, geen druppel alcohol had aangeraakt en tijdig het bed had opgezocht. Ik geloof warempel dat ik toch beter dam als ik lekker laat en zaat mijn voorbereiding op een dampartij afsluit......
Maar daar ging het eigenlijk niet om: wat ik wel wilde zeggen is dat ik ongelooflijk loeikutkwaadwoedend ben op het grote aantal afwezigen gisteren. Voor de tweede maal komt de een of andere oetlul gewoon niet opdraven! Dré Verheggen en Peter Bronstring zitten een uur uit hun neus te eten omdat Jul Meesters en Michelle Roumans gewoon niet komen opdraven. Traditiegetrouw komt Piet Moerenhout ook later (dat doet hij al 140 jaar, maar de laatste jaren wel zonder hond) en hij meldt Peter Bronstring dat Jul er wel nog aan komt. Mooi niet dus!! Mijn eerste cluppie, de voormalige trots van Brunssum, mijn oude leermeester.... ze staan mooi voor paal....... de jongens van de Ridder. Overigens vind ik ook het gedrag van de voorzitter van de Ridder tijdens wedstrijden steeds irritanter worden......; de man is klaarblijkelijk niet in staat zijn conversatietoon tot fluisterniveau te beperken....... Maar goed zoals ik altijd al beweerd heb m.b.t. het wedstrijdgedrag van zowel Lewkowicz als Cardozo in het verleden moet je ook hier consequent zijn : schorsen die hap voor de duur van 1 seizoen. De PLDB mag wat mij betreft overwegen om die schorsing op ALLE PLDB wedstrijden toe te passen, dan ziet het altijd incomplete "de Ridder" misschien eindelijk na 200 jaar in dat een eventuele fusie met het nog wel levende DIOS misschien een reële optie is.

Tijn

Bericht door Tijn » 27 april 2008; 20:46

Helemaal met Harry eens!

Schorsen die hap. Ik vind het bijna beledigend voor de spelers die wél elke zaterdag vrijmaken voor een leuke dampot, en voolop strijden voor plek 1.
Respectloos dat er mensen denken zich absentie te kunnen permiteren.

Zélf kom ik ook eerder terug dan geplant van mijn toernooi/vakantie in Salou, alleen al omdat er de zaterdag na het toernooi LK is, en ter herinnering: voor mij gaat het nu nergens(!) meer om.

Andy

Bericht door Andy » 27 april 2008; 21:23

Kan me hier alleen maar bij aansluiten!
Uitermate vervelend als je een zaterdag vrij maakt om te dammen en er geen tegenstander is.

Overigens moet ik niet te hard roepen; ik ga binnenkort ook een ronde missen. :oops:
De voorlaatste ronde is 24 mei, de laatste 7 juni. Nu ga ik dit jaar (eindelijk) deelnemen aan het toernooi in Thailand (met aansluitend nog een korte rondreis).
Vertrek: 22 mei (de voorlaatste ronde tegen Valere zal ik dus nog gaan voorspelen).
Terug: 8 juni. Dit betekent dat ik de laatste ronde echt niet meer kan spelen (voorspelen kan niet, want pas na de 24e wordt de loting bekend). Ik heb dit de 3de ronde al bij Dieter kenbaar gemaakt. De laatste ronde wordt dus een reglementaire 0, tenzij het nog van belang kon zijn voor het kampioenschap, dan zou ik bereid zijn om op 10 juni nog na te spelen. Maar dat kan natuurlijk helemaal niet!!! (Overigens was toen ooit het kampioenschap begon - heel lang geleden - de eerste ronde eerder gepland en was er geen ronde in juni. Dat is trouwens wel een nadeel van het verspreiden van het toernooi over een hele lange periode. Het duurt zo lang, en als je dan toch al geen kans meer hebt...).
Maar zoals gezegd, het is geen uitzondering bij sommige mensen/verenigingen. Jammer.

Dus bij deze mijn tegenstander van de laatste ronde op 7 juni alvast hartelijk gefeliciteerd met de overwinning. Had het graag anders gezien, maar voor zo'n lullig LK wil ik Thailand natuurlijk niet missen!

dré verheggen

Bericht door dré verheggen » 27 april 2008; 21:26

Bij deze wil ik het toch wel even opnemen voor Michelle. Ze heeft van te voren al gevraagd om vooruit te spelen maar helaas is ze maandag j.l. na diverse pogingen er niet in kunnen slagen vervoer te regelen naar Maastricht. Ikzelf heb de wedstrijdleider hiervan op de hoogte gesteld en ook aangeboden om de partij de eerstvolgende maandag/dinsdag na de NK aspiranten na te spelen maar dit werd uit begrijpelijke principiele redenen niet toegestaan, terwijl een loting gebaseerd op b.v. een 1-1 toch al mogelijk zou zijn geweest. Michelle heeft mij vrijdag keurig nogmaals laten weten dat ze niet kon komen i.v.m. haar herstel c.q. voorbereiding op de komende week. Ik zelf moest 80 damschijven aan Rob Aartsen overhandigen en dacht dat te kunnen combineren met een leuke fietstocht door Groot Haasdal naar Geleen en zag mij daar wel gedwongen mijn klok in te drukken en na een koffie met Peter, die wel een tegenstander verwachtte, hebben we samen nog een leuke pot gespeeld.
Ik was dus keurig door MIchelle op de hoogte gebracht en zij heeft geprobeerd om naar Maastricht te komen en dus treft haar geen blaam en is een uitsluitingsstraf voor haar zeker niet op zijn plaats net zoals de ?? in het wedstrijdverslag.

A propos, waar is de loting te zien?

dré verheggen

Bericht door dré verheggen » 27 april 2008; 21:59

Loting inmiddels gevonden in mijn spammail. Op toernooibase staat stand en de paringen.

Tijn

Bericht door Tijn » 28 april 2008; 22:15

Toch is het op zijn minst fatsoenlijk de wedstrijdleider op de hoogte te brengen.
Als Dré niet toevallig 80 damschijven aan Rob moest overhandigen, was er gewoon geloot geworden met als uitslag: 0-0... Natuurlijk met de grootste herrie achteraf, wanneer het bewijstechnisch gezien te laat is.

*Droomt van een finale van 8 man met een rondetoernooi..*

Plaats reactie