Deelnemers LK 2007

Suggesties, ideeën, visies, e.d.
Dieter
Contacteer:

Bericht door Dieter » 21 februari 2007; 09:41

Bert schreef:Artikel 29b Zwitsers systeem

29b.1
Het Zwitsers systeem kan worden gespeeld volgens de algemeen erkende regels voor ‘Zwitsers op weerstand’ en ‘Zwitsers op rating’.
29b.2
Het Zwitsers systeem mag worden toegepast voor toernooien met, bij voorkeur, tenminste zestien deelnemers. Bepalend hierbij is het aantal deelnemers dat daadwerkelijk in de eerste ronde speelt.
29b.3
Het aantal te spelen ronden bedraagt tenminste zeven, doch niet meer dan de helft van het aantal deelnemers.
29b.4
Ten behoeve van de paring van een ronden worden niet gespeelde wedstrijden als ‘remise’ beschouwd. Voordat de paring van de laatste twee ronden kan worden uitgevoerd, dienen evenwel alle voorafgaande wedstrijden te zijn gespeeld.

Zie ook http://www.kndb.nl/cms/component/option ... ad/gid,43/.
Het is vanwege deze regelgeving dat ik heb besloten de inschrijving nog enkele dagen open te houden immers met een te laag aantal inschrijvingen zal er een alternatieve opzet gekozen moeten worden en dat is nog best een lastige. Het opdelen in twee groepen met een ronde toernooi is dan het alternatief lijkt me, een misschien toch wel onprettige verandering voor de spelers die nu op de lijst staan dus het is ook in hun belang om even een paar dagen te wachten.

karvinen

Bericht door karvinen » 23 februari 2007; 13:14

Even *OFF TOPIC* (sorry)
Brion schreef: Ikzelf vind voetbal ook prachtig, maar ga nooit naar wedstrijden kijken
Nog een jaar of 7 wachten en dan kom je er misschien niet meer omheen, om naar het stadion te gaan :wink:

Brion
Contacteer:

Bericht door Brion » 1 maart 2007; 21:21

Karvinen,

:oops: Zo ver had ik nog niet vooruitgedacht :)

snijbrands
Contacteer:

Schorsen die hap!!

Bericht door snijbrands » 14 mei 2007; 12:47

Afgelopen zaterdag viel er een ernstige smet op een overigens best wel weer leuk LK : Lewkowicz komt gewoon niet opdraven, waardoor Tijntje vroeg zijn nest uit moet en zonder te spelen 2 punten cadeau krijgt. Schorsen die hap : dan maar een deelnemer minder in 2008...... Wat opging voor de al even onbetrouwbare Cardozo geldt nu voor Lewko : meedoen betekent dat je je sportieve verplichtingen moet nakomen en anders mag je van mij opzouten!! In ieder geval voor 1 jaar. :evil:

Tijn

Bericht door Tijn » 15 mei 2007; 23:10

Helemaal mee eens!
Niet in de laatste plaats omdat ik dacht na 13:00 uur wel een stukje vis te kunnen gaan halen op de markt en toen een flinke plensbui over me heen kreeg!

Maar serieus, ieder gelijk behandelen, welke achtergrond dan ook.
Lewkowicz = OUT!

Ik ga naar Salou, toedeledokies, en tot 2 juni (13.00, maar dat is bekend hehehehe)!

Bert

Bericht door Bert » 16 mei 2007; 07:42

Vorig jaar heb ik (als toenmalig waarnemend coördinator persoonlijke wedstrijden) Randy d.m.v. een briefje formeel gevraagd zijn afwezigheid bij het LK toe te lichten. Pas nadat (overigens conform verwachting) zijn reactie binnen de gestelde termijn uitbleef, heb ik het PLDB-bestuur voorgesteld om hem voor één jaar van deelname aan het LK uit te sluiten, waartoe vervolgens ook is besloten.
Luctor et Emergo

snijbrands
Contacteer:

Bericht door snijbrands » 20 mei 2007; 00:02

Dat lijkt mij de meest aangewezen weg ......., gelijke monniken, gelijke kappen. We mogen dit soort competitievervalsing maar ook het onfatsoen t.o.v. je collegae niet toestaan! Ben zeer benieuwd wat Lewko nog te melden heeft .........

Bert

Nabeschouwing

Bericht door Bert » 4 juni 2007; 09:44

Afbeelding

Dit jaar was het alle ronden prachtig weer. Ideaal om de tuin op orde te krijgen of om lekker te genieten op een terrasje. Zo niet echter voor 16 zonderlinge figuren die in d’Heremiet streden om de Limburgse damtitel. Gelukkig is het zaaltje altijd goed koel en heb je geen zicht naar buiten, want anders was de kwelling compleet geweest. Helaas viel het aantal deelnemers een beetje tegen, maar zij hebben er samen toch een heel mooi toernooi van gemaakt. Eigenlijk was er maar één smet: het niet komen opdagen van John de laatste twee ronden. Het grootste drama voltrok zich de voorlaatste ronde toen Brion zijn vijftigste zet (nota bene een verplichte slag) niet tijdig voltooide. Mede hierdoor kon Erwin zijn eerste seniorentitel pakken, van harte proficiat! En dat onze kersverse kampioen zijn damhart op de juiste plaats heeft zitten bleek al direct na de prijsuitreiking: toen iedereen in het café zat te pimpelen, was Erwin alweer aan het sjouwen met tafels ter voorbereiding op het jeugdtoernooi de volgende dag. Ondanks de afwezigheid van een arbiter deze editie gelukkig geen honden of vechtersbazen in de zaal. Toch vind ik zo'n streng wakende scheids het geheel altijd wel net iets meer cachet geven, hoewel ook nu de serieuze sfeer zeker weer prima was. Maar met de ervaring en inzet van Dieter ben je eigenlijk al tevoren verzekerd van een succesvol toernooi. Het flesje port dat Jac tijdens de slotceremonie voor hem in petto had, is hem dan ook van harte gegund! Volgens de concept damkalender begint het volgende LK reeds in oktober en worden de ronden afgewisseld met de landelijke en provinciale competitie. Afwachten wat de jaarvergadering woensdag a.s. hierover oordeelt. Hopelijk hebben we dan toch wat meer deelnemers - een aantal van minimaal 20 moet toch haalbaar zijn - zeker als men er dan niet meer langer al die mooie voorjaarszaterdagen voor hoeft op te offeren...
Luctor et Emergo

Plaats reactie