LK 2008
-
Dat is een toename van 50% vergeleken met afgelopen keer en bij voorbaat een succes!pldb schreef:Er hebben zich 24 deelnemers aangemeld voor het LK 2008.
-
- Contacteer:
Loting......!!
Verheugend nieuws! Toch nog 24 aanmeldingen, waardoor er geen oneven aantal is en het rijtje dammers is een interessante mix van oude en nieuwe gezichten. Ik verheug me erg op dit toernooi. Wie wil er een voorspelling doen over de eerste 5 plaatsen? Gaat het Erwin weer lukken? Zal Brion zijn verloren terrein terugwinnen? Of gaat Gijs of het eeuwige talent Martijn eindelijk toeslaan? En laten we vooral Willy Maertzdorf niet vergeten........ Of ik ook meedoe? Reken maar van yes!!
- robaartsen
- Contacteer:
Heee Kurnik boef, vergeet mij niet, ik maak ook een kans.
Ik Harm Wiersma hoor zeker bij de favorieten.
(zie: http://www.pldb.nl/forum/viewtopic.php?t=80&start=15 ).
(zie: http://www.pldb.nl/forum/viewtopic.php?t=80&start=15 ).
-
- Contacteer:
Weirdsma?
Dat ben jij dan zeker ? Weirdsma is dus favoriet, maar vlak Snijbrands niet uit ............. is er verder nog iemand die zinvol wil ingaan op voorspellingen ?
-
- Contacteer:
Andere favorieten..........
Oh ja, en hoe zit het met andere kampioenskandidaten als Ferdi Okrogelnik (ondanks de leeftijd en gebrek aan speelervaring), Paul Nitsch, Eddy Budé, Peter Schellekens en gerenommeerde spelers als Ger Stam, André Maertzdorf, Karel Leemreize, Willy Okrogelnik etc. ?
Waar zijn jullie jongens ? Met jullie was dit een vreselijk interessant toernooi ............
Waar zijn jullie jongens ? Met jullie was dit een vreselijk interessant toernooi ............
-
- Contacteer:
Vergeten namen.......
Blunderkoning maakte mij er gisterenavond nog attent op dat ik zijn naam uiteraard vergeten was in het rijtje jongens die ik mis! Maar natuurlijk moeten dan daar ook nog de jongens van vroeger bij : Rob Haszing, Hub Schuivens, Jo Schoenmakers (allemaal mijn clubmakkers bij de Ridder, maar dammen allemaal niet meer), Hans Ladage (zit al 100 jaar in Gelderland, maar kan maar geen Gelders kampioen worden, terwijl hem dat in Limburg met het grootste gemak 3x achter gelukt is.......), Theo en Rob Schippers (Theo is meer met de damschool bezig en Rob heeft er geloof ik al jaren geen zin meer in ), Ove Verdel (heeft volgens mij nooit meegedaan met een KvL), Rob Pennekamp (al 100 jaar Amsterdammer), Werner Heunen (wil natuurlijk geen concurrentie voor zijn zoon opleveren), Toon Pierik (damt wel weer......, maar is geen schim van de vreselijke sterke speler die hij was toen hij kampioen van Limburg werd in 1979?), Pierre Lacroix (wel nog kunnen dammen....., weer woonachtig in de buurt, maar selectief in de wedstrijden die hij kiest) en ongetwijfeld ben ik dan nog 15 namen vergeten........... In ieder geval mis ik jullie allemaal .......(snik). Blunderkoning zou daar ongetwijfeld een geweldig verhaal over kunnen schrijven!!
Blunderkoning fluistert mij in dat hij het iets anders geformuleerd heeft. Hij zei tegen Snijbrands: ‘Ik ben blij dat je mijn naam niet genoemd hebt!’Blunderkoning maakte mij er gisterenavond nog attent op dat ik zijn naam uiteraard vergeten was in het rijtje jongens die ik mis!
Blunderkoning heeft zich in het verleden slechts éénmaal in het individuele provinciale strijdgewoel gestort. Terug na veertien jaar afwezigheid een oefentoernooitje spelen. Een bescheiden derde plaats werd zijn deel. Gedeeld met de grote namen Willy Okrogelnik en Brion Koullen. Met één punt minder dan de twee spelers van de eerste plaats: Eddy Budé en Peter Schellekens. We schrijven het jaar 2003.
De mooiste partij van het toernooi die tussen de gedeelde eersteprijswinnaars. De immer ambitieuze Brion Koullen kan het beamen.
Individuele toernooien schijnt Blunderkoning niet van te houden. Behalve de gezellige 8x8-toernooien op Kurnik en de plezierige oefencompetities bij Eureka. Het valt dus heel goed te begrijpen dat hij juist blij was niet op de lijst van Snijbrands voor te komen. Maar hij staat wel maar liefst vier keer vermeld op het lijstje van veertig kurnikboeven van Ali A.S. Snijbrands. Reken maar!